2020. okt 07.

6 tipp, hogy vendéglátóhelyed sikeresebb legyen a közösségi médiában!

írta: OnlineMarketingFelsőfokon
6 tipp, hogy vendéglátóhelyed sikeresebb legyen a közösségi médiában!

Egy vendéglátóipari egység tulajdonosa vagy? Éttermet, kávézót, cukrászdát üzemeltetsz? Akkor pontosan tudod, hogy online jelenléted elengedhetetlen! A közösségi média rengeteg lehetőséget kínál arra, hogy népszerűsítsd vállalkozásodat, bővítsd vendégkörödet, de ha nem megfelelően használod, nem térül meg az idő, -és energiaráfordítás.

Így most összefoglaltam Neked néhány tippet, amely segítségedre lesz abban, hogy kitűnj a közösségi médiában. Hiszen a nagyobb elérés több ügyfelet és ennélfogva több eladást is jelent!

 

  1.  Fókuszálj bizonyos platformokra!

Aki mindenhol van, az sehol sincs igazán. Természetesen nem árt, ha vállalkozásod különböző platformokon is megtalálható, de könnyen kudarcot vallhatsz, ha egyszerre megpróbálsz jelen lenni az összes közösségi felületen, és megjegyzem, felesleges is.

Mindenképpen javaslom egyrészt a Facebook használatát, hiszen hihetetlenül nagy eléréssel rendelkezik. Emellett pedig az Instagram is kiemelkedő, főként a gasztro szektorban és a fiatalabb generációk számára ugyanolyan fontos, vagy még fontosabb is, mint a Facebook.

 

  1. Tedd lehetővé vendégeid számára, hogy megtaláljanak!

Az oldalak létrehozásakor ügyelj arra, hogy a potenciális ügyfeleknek és a vendégeknek ne kelljen örökké keresniük!

Könnyítsd meg vendégeid és saját magad helyzetét is azzal, hogy minden fontos információt láthatóvá teszel számukra. Például az éttermed címe, telefonszáma, nyitvatartása, weboldal címe mindenképpen legyen feltüntetve! A vendéglátásban ráadásul még ide tartozik az étellap és itallap online megtekinthetősége is, hiszen aki még nem járt Nálad, elsősorban azt szeretné tudni, hogy mit kínálsz.

Fontos, hogy figyelj a vegetáriánusokra, vegánokra, ételallergiásokra és ezen ételeidet, illetve az allergéneket jelöld az étlapon! Ezzel a gesztussal nem csak kibővíted célcsoportodat, de nagyon hálásak is lesznek Neked vendégeid.

Továbbá figyelj a külcsínre közösségi média platformjaidon is, hiszen sokan ezzel fognak először szembesülni mielőtt ellátogatnának hozzád. Tehát ügyelj rá, hogy a profilképed és a borítóképed is megfelelő minőségű, igényesen elhelyezett legyen és hűen tükrözze vállalkozásodat!

 

  1. Légy naprakész!

Mindig figyelj arra, hogy posztjaid naprakészek legyen, és hogy potenciális vendégeid, ha ellátogatnak hozzád, megkapják azt, amit online kínálsz! Gondolj csak bele, mit érezne az a vendég, aki a megadott nyitvatartási időben ellátogatna hozzád és zárt ajtókat találna maga előtt! Nagy eséllyel soha többet nem menne vissza…

Fontos tehát, hogy minden új információt aktualizálj, ez pedig nem kevés időráfordítás, de hidd el, hogy megéri!

 

  1. Hívd fel offline vendégeid figyelmét!

Vendégeid tudnak a közösségi média tevékenységeidről? Ha nem, akkor feleslegesen fektetsz bele energiát! Különösen törzsvendégeid nem figyelnek erre, hiszen ők már ismerik a helyet - okkal állandó vendégek. Neked viszont óriási segítség, ha egy kis hátszelet adnak online jelenlétedhez, így kérd meg őket, hogy kedveljék, vagy kövessék céged közösségi média oldalát, és támogassanak online!

Erre felhívhatod vendégeid figyelmét a helyszínen is, például az étlapon, vagy étkezőasztalon egy szórólapon feltüntetve: „Kövess minket a Facebookon!” + az oldal neve.

Továbbá arra is kérd meg őket, hogy értékeljék vendéglátóegységedet a közösségi oldalon! Az elégedett vendégek imádnak visszajelzést adni, de gyakran nem is gondolnak rá, így érdemes erre is felhívni a figyelmüket: "Értékelj minket a Facebookon!”.

Személyes beszélgetés során is célszerű megkérdezni a véleményüket, hiszen ebből tudhatod meg, még mi az, amin érdemes javítanod.

 

  1. Hozz létre vonzó tartalmakat!

Ha már megvan a közösségi média profilod és van néhány követőd, itt az ideje, hogy betekintést nyújts a vendéglátóegységedbe!

Ennek a legjobb módja, hogy ízléses fotókat készítesz, de néhány rövid videóval is próbálkozhatsz olyan különleges eseményeknél, mint például a karácsony, vagy a háttérmunkáról egy finom étel elkészítésénél. A lehetőségek tárháza tulajdonképpen korlátlan!

 

  1. Szorozd meg az eléréseidet!

Ha egy vendég megosztja egy bejegyzésedet az idővonalán, akkor valószínűleg olyan ismerősei is találkozni fognak a cégeddel, akik előtte nem is hallottak rólad.

Érdemes tehát arra ösztönözni követőidet, hogy 1-1 bejegyzésedet osszák meg, de vigyázz, hogy ne vidd túlzásba! Ideális esetben ezeket a megmozdulásokat különféle akciókkal érdemes összekötni, amely során honorálod nekik a kedvességüket.

 

Láthatod, hogy csupán csak jelen lenni a közösségi platformokon koránt sem elég! Sok időt, energiát kell ráfordítani, és minden egyes nap dolgozni azon, hogy céged eredményes legyen az online térben. Emiatt ne keseredj el, ha az elején nem kapod az elvárt eredményeket! Ha követed az alább említett pontokat, már jó úton haladsz a siker felé!

Te melyik pontot használod már most? Melyik az, amit elsőként kipróbálnál?

 

Forrás: https://design-gastronomie-webseiten.de/en/social-media-marketing-9-tips-for-social-media-in-gastro-marketing/

Szólj hozzá

marketing onlinemarketing étterem cukrászda kávézó vendéglátóhely guest reggeliző közösségi méda ÚJDONSÁGOK