2020. okt 09.

Manipulál és kihasznál minket a közösségi média? Megérkezett a Facebook válasza a Netflix új filmjére!

írta: OnlineMarketingFelsőfokon
Manipulál és kihasznál minket a közösségi média? Megérkezett a Facebook válasza a Netflix új filmjére!

facebook-3021068_1280.jpgA nagy port kavaró, új Netflix filmről, a The Social Dilemma-ról már megjelent egy cikkem a héten. Ha még nem láttad, ide kattintva olvashatsz róla.

A filmben a különféle közösségi platformok készítői, fejlesztői szólalnak meg a közösségi média felhasználókra vonatkozó manipulációiról.

Most a Facebook reagál a filmben látottakra: 

Beszélni kell a közösségi média életünkre gyakorolt hatásáról, de a Társadalmi dilemma ezt szenzációhajhászásba temeti. Ahelyett, hogy árnyaltan szemléltetné a technológiát, torz képet ad a közösségi média működéséről.

A film alkotói nem azoktól a személyektől nyújtanak betekintést a platform működésébe, akik jelenleg is a cégnél dolgoznak, vagy bármely olyan szakértőtől, aki másképp tekintene a film által előterjesztett narratívára.

Nem ismerik el a felvetett problémák megoldása érdekében már megtett erőfeszítéseket. Ehelyett azok kommentárjaira támaszkodnak, akik hosszú évek óta már nem bennfentesek a cégben. Itt van a film lényegi hibája.

 Nézzük az egyes pontokat külön kiemelve a rájuk adott válaszokkal! 

 

  1. FÜGGŐSÉG - A Facebook értéket teremt, nem pedig függőséget!

Szeretnénk megbizonyosodni róla, hogy értéket kínálunk az embereknek, nem csak a felhasználás növelése a célunk. Például 2018-ban megváltoztattuk a hírcsatorna besorolását, hogy prioritásként kezeljük az értelmes társadalmi interakciókat, és leépítsük az olyan megjelenéseket, mint például a különféle vírusos videók.

A változás napi 50 millió órás csökkenést eredményezett a Facebookon eltöltött idő értékében. Ez nem az a fajta dolog, amit valaki akkor tesz, ha egyszerűen csak arra próbálja rávenni a felhasználóit, hogy minél gyakrabban vegyék igénybe a szolgáltatását.

Együttműködünk vezető mentálhigiénés szakemberekkel, szervezetekkel, tudományos kutatókkal és kutatócsoportokkal, akik azt vizsgálják, milyen hatással lehet a közösségi média az emberek jólétére.

Időgazdálkodási eszközöket biztosítunk a felhasználóknak, hogy a napi emlékeztető vagy az értesítések korlátozása segítse a közösségi média túlzott használatának elkerülését. Továbbá elkezdtünk más területekre is összpontosítani, mint a magány, a faji igazságosság, a mentorálás, a mentális egészség és a felelősségteljes innováció. Tovább folytatjuk a fejlesztéseket és új eszközöket állítunk elő a felhasználók biztonsága érdekében.

 

  1. NEM TE VAGY A TERMÉK! - A Facebookot reklámozással finanszírozzuk, hogy a felhasználók számára ingyenes maradjon.

A Facebook egy hirdetésekkel támogatott platform, ami azt jelenti, hogy ezek értékesítése lehetővé teszi a felhasználók számára az ingyenes csatlakozást. Ez a modell hozzájárul ahhoz, hogy a kisvállalkozások és vállalkozók növekedjenek és versenyezhessenek a nagyobb márkákkal azáltal, hogy könnyebben találnak új ügyfeleket.

Jelentéseket szolgáltatunk a hirdetőknek arról, hogy milyen emberek látják a hirdetéseiket, és hogy azok hogyan teljesítenek, de nem osztunk meg olyan információkat, amelyek személyazonossághoz kapcsolódnak, kivéve, ha erre a felhasználó nem ad engedélyt.

 

  1. ALGORITMUSOK - A Facebook algoritmusa nem „őrült”!

A Facebook algoritmusok segítségével javítja az alkalmazásokat használó emberek élményét - akárcsak minden társkereső alkalmazás, az Amazon, az Uber és számtalan más, amelyekkel az emberek nap mint nap interakcióba lépnek. Ide tartozik a Netflix is, amely egy algoritmus segítségével határozza meg, hogy szerinte kiket érdekelhet a The Social Dilemma című film, majd ezután ajánlja nekik. Ez történik a Facebookon megjelenő tartalmakkal is.

Az algoritmusok és a gépi tanulás javítják szolgáltatásainkat. Például a Facebook-on azon tartalmak megjelenítésére használjuk őket, amelyek relevánsabbak az olyan felhasználók számára, akik az adott tartalom iránt nagyvalószínűséggel érdeklődnek, legyen szó akár barátoktól származó bejegyzésekről vagy hirdetésekről. Az algoritmusok „őrültnek” való ábrázolása nagy előnyt jelenthet az összeesküvő dokumentumfilmek számára, de a valóság sokkal kevésbé szórakoztató.

 

  1. ADATOK - A Facebook a vállalat egész területén fejlesztéseket hajtott végre az emberek magánéletének védelme érdekében.

Új biztosítékokat hoztunk létre az adatok felhasználására vonatkozóan, új szabályozásokat adva az embereknek az adatok kezelésének módjára, és immár több ezer ember dolgozik az adatvédelemmel kapcsolatos projekteken, hogy továbbra is eleget tudjunk tenni az adatvédelmi kötelezettségvállalásainknak és biztonságban tartsuk a felhasználók adatait.

Annak ellenére, hogy a film azt sugallja, vannak olyan politikáink, amelyek megtiltják a vállalkozások számára, hogy olyan üzleti eszközökkel, mint a Facebook Pixel és az SDK, bizalmas adatokat küldjenek nekünk a felhasználókról, beleértve az egészségügyi adataikat vagy társadalombiztosítási számukat. Nem akarjuk ezeket az adatokat, és lépéseket teszünk annak érdekében, hogy megakadályozzuk a vállalkozások által küldött potenciálisan érzékeny adatok felhasználását a rendszereinkben.

 

  1. POLARICÁZIÓ - Lépéseket teszünk a polarizációt előidéző tartalom csökkentése érdekében.

Az igazság az, hogy a polarizáció és a populizmus már jóval a Facebook és más online platformok létrehozása előtt is létezett, mi pedig tudatos lépéseket teszünk az ilyen jellegű tartalom kezelésére és minimalizálására.

A tartalom elsöprő többsége, amelyet az emberek a Facebookon látnak, nem polarizáló vagy éppen politikai jellegű – sokkal inkább mindennapi tartalom a felhasználók barátaitól és családjától.

 

  1. VÁLASZTÁSOK - A Facebook beruházásokat hajtott végre a választások integritásának védelme érdekében.

Elismertük, hogy 2016-ban hibákat követtünk el. A film azonban nem említi azt, amit 2016 óta tettünk annak érdekében, hogy erős védekezéseket építsünk ki, hogy megakadályozzuk az embereket abban, hogy a Facebook-ot használják a választásokba való beavatkozásokhoz.

Javítottuk a biztonságunkat, és most a világ legmodernebb csapatai és rendszerei dolgoznak a támadások megelőzése érdekében. Világszerte több mint 100 olyan hálózatot távolítottunk el, amelyek összehangolt, nem autentikus magatartást tanúsítottak az elmúlt néhány évben, ideértve a 2016 óta tartó egyéb nagyszabású globális választásokat is. A hirdetések - különösen a politikai és társadalmi - átláthatósága érdekében 2018-ban létrehoztuk a Hirdetéskönyvtárat, amely az összes, a Facebook-on futó hirdetést láthatóvá teszi az emberek számára, még akkor is, ha nem a saját hírcsatornájában látta a hirdetést. És minden társadalmi kérdést és választási hirdetéseket címkézünk és archiválunk ebben a könyvtárban hét évig.

Van olyan rendelkezésünk is, amely tiltja a választók elnyomását, és az Egyesült Államokban csak ez év márciusa és májusa között több mint 100 000 darab Facebook- és Instagram-tartalmat távolítottunk el a választói beavatkozási irányelveink megsértése miatt.

Ezenkívül elindítottunk más erőfeszítéseket az amerikai választások integritásának biztosítása érdekében a szavazás ösztönzésével, az emberek megbízható választási információkkal való összekapcsolásával, és frissítettük politikánkat annak érdekében, hogy ellensúlyozzuk egy jelölt vagy kampány azon próbálkozásait, amelyek célja a győzelem idő előtti kihirdetése vagy a hivatalos eredmények megkérdőjelezése.

 

  1. HIBÁS INFORMÁCIÓK - Küzdünk a hamis hírek, a félretájékoztatás és a káros tartalmak ellen.

Téves az a gondolat, hogy hagyjuk, hogy a félretájékoztatás elterjedjen a platformunkon, vagy valahogy hasznunkra váljon ez a tartalom. A Facebook az egyetlen jelentős közösségi médiaplatform, amelynek globális hálózata több mint 70 tényellenőrző partnerből áll, akik a világ különböző nyelvű tartalmait tekintik át.

A tényellenőrző partnerek által hamisnak minősített tartalmat a Hírcsatornában címkézik és rangsorolják. A félretájékoztatást, amely hozzájárulhat a közvetlen erőszakhoz, testi sértéshez és a választók elfojtásához, egyenesen eltávolítjuk, beleértve a COVID-19-re vonatkozó téves információkat is.

Nem akarjuk, hogy gyűlöletbeszéd legyen a platformunkon, és törekedünk annak eltávolítására.  2020 második negyedévében több mint 22 millió darab gyűlöletbeszédet távolítottunk el, amelynek több mint 94% -át még azelőtt megtaláltuk, mielőtt valaki jelentette volna. Tudjuk, hogy a rendszereink nem tökéletesek, de nem állunk tétlenül, és hagyjuk, hogy téves információk vagy gyűlöletbeszéd terjedjen a Facebookon.

 

Te mit gondolsz? Melyik ponttal értesz egyet, és melyikkel nem?

 

Forrás: https://about.fb.com/wp-content/uploads/2020/10/What-The-Social-Dilemma-Gets-Wrong.pdf

Szólj hozzá

marketing onlinemarketing újdonság new közösségi méda társadalmi dilemma the social dilemma