Ezekre a közösségi média trendekre készülj 2021-ben!
A közösségi média 2021-ben minden eddiginél fontosabbá válik. Így összegyűjtöttem a 6 legnépszerűbb közösségi média trendet, hogy jövőre még több ügyfelet érj el!
Készen állsz? Akkor vágjunk bele!
A közösségi média az elmúlt években értékes csatornának bizonyult az ügyfelek és a vállalatok között. A közösségi média marketing pedig meg is követeli a cégektől, hogy lépést tartsanak a legfrissebb technikai és társadalmi fejleményekkel annak érdekében, hogy megbizonyosodjanak minden rendelkezésre álló lehetőségről.
Nem meglepő, hogy ebben az évben soha nem látott változás történt a közösségi média használatában, számos más vásárlói viselkedési tényező mellett. A Datareportal 2020 júliusi felmérése is megerősíti, hogy a válaszadók közel fele több időt töltött a közösségi médiában a COVID-19 miatt. Ezen belül pedig számos kihívásokkal találták szembe magukat a vállalkozók, így most még fontosabb, hogy lépést tartsunk az aktuális trendekkel!
- Organikus közösségi média
Kiben bíznak meg az ügyfelek a legjobban? Az adatvédelem és az álhírek miatt 2021-ben nehezebb lesz az ügyfelekkel való bizalmi kapcsolat kialakítása, mint valaha.
Kimutatások szerint az emberek 75% -a nem hisz a reklámokban.
A statisztikák pedig önmagukért beszélnek:
A közösségi média felhasználók 63%-a érzi úgy, hogy döntéseikben a fogyasztói értékelések első számúak és 70%-uk hisz a vásárlói véleményeknek.
- Diverzifikáció
Nem beszélhetünk a 2021-es közösségi média trendjekről anélkül, hogy elismernénk a közösségi média platformok hatalmas fejlődését. A TikTok, amely 2020 márciusában érte el csúcspontját, közel 76 millió letöltéssel, a társadalmi szerepvállalás új megközelítésének úttörőjévé vált.
A TikTok egy népszerű rövid formátumú videomegosztó közösségi platform, ahol hírességek és amatőr alkotók egyaránt megosztják a felhasználók által létrehozott tartalmat a tánctól, a főződemóktól és az átalakításoktól az állati videókig és a közösségi média kihívásokig! Ezek a tartalmak rendkívül népszerűnek bizonyulnak a TiTtok közönség körében, amelynek 41%-a 16-24 éves közötti fiatal.
Augusztusban az Instagram is bevezette a TikTokhoz hasonló népszerű videókészítést, amely az influencereknek, cégeknek és a felhasználóknak egyaránt lehetőséget kínált rövid, 15 másodperces videók készítésére.
Az Instagram is hatalmas követőtáborral rendelkezik, a platform legnagyobb részét a 25-34 éves korosztály teszi ki, amely az Instagram-felhasználók közel 34%-a, de tagadhatatlanul az Instagram jelenléte érezhető számos korosztály esetében.
De mit jelent ez a marketing stratégia szempontjából? Ebben az évben a céloszlopok elmozdultak, ami azt jelenti, hogy át kell gondolni a közösségi média platform tartalmi stratégiáját.
A COVID minden közönség és minden korosztály életét befolyásolta, a felhasználók pedig minden eddiginél több időt töltenek online, kifejezetten a közösségi médiában. Már csak korlátozott módon érhetjük el a felhasználókat, így a felzárkózás érdekében minden csatornát hasznosítanunk kell.
Így már sok vállalat befektet olyan közösségi média platformokba is, amelyektől korábban távol maradt.
- Élő közvetítés
Az élőzés elterjedése a közösségi médiában az idei évben nagyon megugrott, hiszen sokkal személyesebb, mint bármilyen bejegyzés, éppen emiatt nagy elérhetőségeket is generál.
Sokan még mindig óvakodnak tőle, pedig a kezdeti nehézségeken hamar túl lehet lendülni, utána pedig minden „erőfeszítés” megtérül.
Most 5 tippet meg is osztok Veled az élő tartalomra vonatkozóan, amelyek növelik az érdeklődést a közösség számára:
- Célközönséged által feltett kérdések megválaszolása
- Különféle kezdeményezések és bejelentések közlése
- Kulisszákba való betekintés
- Interjúk, együttműködések
- Új témák, termékek, tartalmakkal való kísérletezés lehetősége
A Covid hatására az iparnak gyorsan kellett alkalmazkodnia és viszonylag hamar sok területen virtuálissá vált. Ráadásul a Merkle legutóbbi jelentésében megállapította, hogy a fogyasztók 56%-a nem tartja tiszteletben azokat a vállalkozásokat, amelyek hallgatnak a fontos kérdésekről. Tehát itt az ideje, hogy a közösségi platformot felhasználva tájékoztasd és megnyugtasd ügyfeleidet!
Az olyan márkaóriások, mint a Nike, a Disney, valamint a Ben&Jerry's már megosztották az oktatási tartalmaikat a „Black Lives Matter” mozgalom és a Covid-19 járvány körül. Sok márka aktívan beszél a fenntarthatóságról és arról, hogy az ő vállalatuk hogyan tesz mindezért.
Fontos a felhasználók tájékoztatása, a pozitív üzenetek terjesztése, miközben örömmel fogadjuk az ügyfelekkel való interakciót és elkötelezettséget.
- Online vásárlás
Az interneten vásárlók 87%-a véli úgy, hogy a közösségi média segít nekik vásárlási döntéseikben és mivel a világ népességének fele jelen van a közösségi médiában, az e-kereskedelem kialakítása a következő lépés az online térben.
A Covid-19 során megnövekvő online vásárlási magatartás mellett a Pinterest, a Facebook és az Instagram 2021-ben tökéletes felületet kínál az online kereskedelem virágzására. Mindezt könnyű, funkcionális és korszerűsített módon.
Érdemes tehát már most elgondolkozni a jövő évi marketingstratégián, utánajárni az újdonságoknak és alkalmazni is őket, hiszen a közösségi média platformokon történő kommunikáció most még fontosabbá válik, mint valaha.
Forrás: https://www.smartinsights.com/digital-marketing-strategy/social-media-trends-2021/